کد خبر: 1202946
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
رئیس پلیس فتا استان مرکزی خبرداد
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از اجرای چهارمین پويش مردمي كودكان سايبري با هدف ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی والدین و مربیان هم‌ زمان با سراسر كشور در استان مرکزی خبر داد.  

سرهنگ " فرهاد شاطری" در تشریح این خبر بیان داشت: چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری با هدف ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی والدین و مربیان، در محورهای افزایش آگاهی‌ خانواده‌ها، ارتقاء نقش مدارس، جامعه و سکوهای محتوایی در ایمنی کودکان در فضای مجازی از تاریخ 18 تا 24 آذرماه سال جاری، همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به رسالت پلیس فتا در خصوص حمایت از کودکان در فضای مجازی، افزود: ضرورت ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص کاربری ایمن کودکان در فضای مجازی موضوعي است كه بايد نسبت به آن بسيار دقت داشت زیرا شناخت درست فضای مجازی، مواجهه منطقی و آگاهی‌ بخشی عمومی در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم سایبری برای خانواده‌ها امری ضروری است. 

این مقام انتظامی عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و عدم به کارگیری راهکارهای ایمن را باعث بروز آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان دانست و خاطر نشان کرد: به منظور بهره مندی فرزندان از فرصت‌های فضای مجازی، والدین باید دانش سایبری خود را ارتقاء داده و در این فضای پر مخاطره همراه کودکان خود باشند. 

سرهنگ شاطری با اشاره به اجرای چهارمین پويش مردمي كودكان سايبري در استان مركزي هم‌زمان با ديگر استان‌های كشور اظهار داشت:‌ هر روز از این هفته با عناوینی به شرح ؛ "روز اول کودکان، ایمنی سایبری" ، "روز دوم خانواده، والدگری سایبری" ، "روز سوم دوستان، بازی‌های سایبری" ، "روز چهارم مدرسه، آموزش سایبری" ، "روز پنجم جامعه، فرهنگ سایبری" ، "روز ششم سکوها، مسئولیت اجتماعی" و "روز هفتم پلیس فتا، حامی کودکان سایبری" جهت توجه بیشتر به یک موضوع مرتبط با ایمنی کودکان نامگذاری شده است. 

سرهنگ شاطری از كليه شهروندان، اصحاب رسانه و فعالان فضاي مجازي درخواست کرد که با هشتگ #كودكان_سايبري در تحقق راهبردهاي لحاظ شده در اين پويش مردمي شرکت کنند. 

وی افزود: آنچه در تحقق هر چه‌ بهتر راهبردهاي لحاظ شده در اين پويش مردمي بايد بدان توجه داشت آن است كه ظرفیت‌های پليس در امر آگاه‌سازی مردم در آموزش‌های پیشگیرانه سایبری محدود بوده و ضرورت استفاده منسجم از ظرفیت‌های موجود و همسو سازی آن‌ها، راه‌حل اجتناب‌ناپذیري در مقابله و کنترل آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی است و در چارچوب طرح پویش مردمی کودکان سایبری سعي بر آن است تا از ظرفیت‌ بسترهای رسانه‌های نوین، رسانه ملی، رسانه‌های برخط و همچنين فضای فیزیکی در معابر وادارات و سازمان‌ها و تا حد امكان باهمکاری داوطلبانه کلیه فرهیختگان علاقه‌مند به مشارکت در امر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی هم‌وطنان در حوزه‌ پیشگیری از جرائم سایبری، استفاده شود. 

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با ياري حق‌تعالی و ایجاد جریان‌ گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان، مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در استان و افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری، در اجرای این پویش محقق شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار